جزوه زیست شناسی پایه دهم کنکور، که شامل درسنامه + تست زیست شناسی پایه دهم می باشد. توسط جناب علی کرامت (طراح آزمون مدارس برتر) در 175 صفحه کاملا کاربردی تهیه و تدوین شده است، و در اختیار دانش آموزان و داوطلبان گرامی قرار داده شده است. لطفا برای دانلود جزوه زیست شناسی پایه دهم کنکور به ادامه مطلب بروید.

زیست شناسی بر خلاف علم فیزیک که معمولا سیستم های زیست شناختی را بر حسب اشیایی که تسلیم قوانین فیزیکی تغییر نا پذیر تشریح شده با ریاضیات است را توصیف نمی کند، با این حال توسط بسیاری از اصول و مفاهیم اصلی توصیف می گردد که شامل: جامعیت، تکامل، تنوع، تسلسل، هم ایستایی و فعل و انفعالات است. با توجه به این موارد مطرح شده در این جزوه آموزشی تلاش شده است که دانش آموزان پس از یادگیری مفاهیم اساسی و بنیادی کتاب درسی با استفاده از این جزوه کاربردی به تفهیم بهتر مطالب بپردازند و خود را به چالش بکشند. روی هم رفته زیست شناسان حیات را از روی دامنه وسیعی از شاخصها مورد مطالعه قرار می دهند. بنابراین با شناخت و یادگیری مفاهیم زیست شناسی می توانیم به مفهوم حیات در زندگی خود دست یابیم . با توجه با این امر که یکی از دروس مهم دبیرستان را این درس شامل می شود می توان اذعان نمود که دانش آموزان با مصالعه و تحقیق منابع مفید موجود می توانند به کشف شگفتی های درس زیست شناسی بپردازند.

زیست شناسی یکی از دروس مفهومی است. به این معنا که باید آن را خوب درک کنید. در واقع یادگیری در زیست فهمیدن و درک مطالب است و در مرحله بعدی لازم است که مطالب را حفظ کنید. البته باید توجه نمایید که سوالات تستی استاندارد نکته های بسیار مهمی دارند و برای جواب دادن باید سطح تسلط و اطلاعات بالایی داشته باشید بدانید که هرگز به این شکل نیست که تعدادی جمله ی ساده تبدیل به سوال شده باشند.