جزوه 50 تست آرایه ادبی و قرابت معنایی و دانش ادبی ادبیات با پاسخ کلیدی که شامل آزمونهای سخت سنجش و گزینه دو سالهای مختلف می باشد در 14 صفحه کاملا خلاصه و کاربردی با پاسخ تدارک و گرد آوری شده است. داوطلبان گرامی کنکور برای دانلود تستهای آرایه ادبی و قرابت معنایی و دانش ادبی ادبیات با پاسخ کلیدی به ادامه مطلب مراجعه کنید.

ادبیات اولین و مهم ترین درس دفترچه عمومی‌ کنکور سراسری است و چهار گروه اصلی سؤالات در درس ادبیات فارسی عبارت‌اند از: تاریخ ادبیات، معنای کلمات و املا، قرابت‌های معنایی و آرایه های ادبی. برای کسب نتیجه بهتر، باید آرایه‌ها را خوب یاد بگیرید و با کمک کتاب آن‌ها را تمرین کنید. سعی کنید خودتان آرایه‌ها را کشف کنید. وقتی خوب یاد گرفتید، حفظ کردن ابیات و جملات آرایه‌دار متن کتاب نیز برای‌تان راحت‌تر می‌شود.  در ضمن برای تسلط بر لغات و معانی آنها، خواندن و مرور کردن از روی کتاب درسی الزامی است. با جزوات آموزشی استاندارد میتوانید بعد از مطالعه کتاب درسی به تثبیت واژه‌ها در ذهن تان بپردازید. و بعد از خواندن لغات، زمانی که کاملا مسلط شدید درس‌های کتاب درسی را بخوانید، و معنی لغات ستاره دار را شفاهی تکرار کنید و اگر بلد نبودید آنها را در برگه ای یادداشت کنید برای مرور بیشتر در زمان بهتر. قرابت معنایی مهارتی است و دانش آموز باید شم ادبی قوی داشته باشد. باید اشعار و یا متن‌ها را خوانده و مفهوم اصلی آن را درک کنید و سپس آنها را باهم مقایسه کنید تا به درک درستی برسید.

یادتان باشد سرعت عمل در رسیدن به جواب نیز مهم است و این سرعت عمل به میزان تسلط شما بستگی دارد و تسلط از تمرین کافی به دست می‌آید. پس به میزان کافی تست کار کنید تا در زمانی کوتاه به پاسخ دست پیدا کنید.