تستهای 20 سال اخیر دما و گرما فیزیک پایه دهم همراه با پاسخ به صورت خلاصه و کاربردی تهیه و تنظیم شده است. در این جزوه 178 تست با پاسخ تشریحی برای کلیه دانش آموزان و داوطلبان گرامی قرار داده شده است. لطفا برای دانلود تستهای 20 سال اخیر دما و گرما فیزیک پایه دهم به ادامه مطلب مراجعه کنند.

درس فیزیک از جمله دروسی است که نیاز به تمرین و تست فراوان دارد و  برای موفقیت در این درس باید دست به قلم شده  و از حل کردن مسائل و تست های فراوان هراس نداشته باشید. البته که فصول این درس مطالب حفظی و مفهومی دارند. بعد از مطالعه و یادگیری شروع به تست زنی کنید. برای تست زدن کتابی را انتخاب کنید که هم تست های کنکور سراسری و هم تست های تالیفی خوب و متنوع داشته باشد. با زدن تست های آموزشی و متنوع می توانید تعداد اشتباهات خود را به شدت پایین بیاورید و از طرفی سرعت العمل شما به طور چشم گیری افزایش خواهد یافت. در کنکور سراسری برای پاسخ گویی به هر تست زمان بسیار محدودی خواهید داشت برای عادت کردن به این امر بهتر است در منزل و در آزمون های آزمایشی نیز در مدت زمان محدود و کمی به سوالات پاسخ دهید تا در سر جلسه کنکور آمادگی لازم را داشته باشید و گیج و سردرگم نشوید. زدن تست به صورت روزانه یا یک روز در میان را به شما توصیه می کنیم.

باید به اندازه و حدی از فصول مختلف فیزیک تست کار کرده باشید که با برخورد به هر تستی به درجه سختی آن پی ببرید و الکی وقت خود را صرف سوالات سخت و وقت گیر نکنید و ابتدا سریع تست هایی را که بلد هستید حل کنید. در مواجه با هر تست  سعی کنید به طور دقیق و کامل تست را بخوانید؛ چرا که تست ها پر ازنکات انحرافی هستند. در صورت نیاز حتما شکل بکشید فرمول مربوطه را بنویسید حواستان به واحد مورد پرسش سوال باشد تا در صورت نیاز تبدیل واحد کنید
اطمینان داشته باشید که زدن تست های متنوع و زیاد و حل کردن چندین باره تست های تکراری برایتان مفید خواهد بود و  حداقل تستهای 20 سال اخیر دما و گرما فیزیک دهم کنکور را حل کنید از خواندن پاسخ نامه تشریحی تست ها نیز غافل نشوید که ممکن است نکاتی جدید از آن ها استخراج کنید.